Numer telefonu

tl@tl.bialowieza.pl

Sekretariat

Pon-Pt: 07.30-15.30

Dnia 12 września 2023 roku uczniowie naszej szkoły wyjechali na naukowo-edukacyjną wycieczkę do Wrocławia.

W drodze zatrzymaliśmy się na pyszny obiad. O godzinie 18 byliśmy już na miejscu, w hostelu „Foka” na ulicy Tęczowej.Po zakwaterowaniu  wyruszyliśmy na zwiedzanie Starego Miasta z naszą wspaniałą przewodniczką, która towarzyszyła nam przez kolejne dni naszego pobytu we Wrocławiu.
Podziwialiśmy piękne, stare kamienice,  pomnik Aleksandra Fredry, oraz charakterystyczne dla tego miasta krasnale.

Po powrocie ze Starówki, udaliśmy się na kolację i przygotowywaliśmy się do eksploracji Wrocławia następnego dnia.
Drugiego dnia, po śniadaniu udaliśmy się na pokaz fontann multimedialnych. Tuż za rogiem był Ogród Japoński, w którym podziwialiśmy okazy dość nietypowych roślin, drzew i krzewów.

Następnym punktem zwiedzania było ZOO oraz Afrykarium. Mogliśmy tam zobaczyć wiele gatunków zwierząt niespotykanych w naszym kraju. Podczas zwiedzania mieliśmy również przewidziany lunch.

ZOO miało aż 33 hektary, ok. 10000 zwierząt, reprezentantów aż 1132 gatunków. Największe wrażenia wywołały na nas takie zwierzęta jak: tygrysy, małpy, żyrafy, zebry, słonie oraz zwierzęta wodne.

Następnie wróciliśmy do hostelu, gdzie zjedliśmy wykwitną obiadokolację.
Trzeciego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy do Panoramy Racławickiej. Urzekła nas historia oraz styl tego monumentalnego obrazu (umiejscowionego w budynku o kształcie rotundy). Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Narodowe. Następnie zjedliśmy lunch i wybraliśmy się na rejs po Odrze. Mieliśmy także okazję wjechać na taras widokowy w wieżowcu „Sky Tower” i podziwiać widok na całe miasto.

„Na deser” tego dnia zostało nam Hydropolis – multimedialne muzeum o wodzie. W tym niesamowitym miejscu dowiedzieliśmy się tam jak ważna jest woda i jak dużą rolę pełni w naszym codziennym życiu. Na koniec dnia mieliśmy obiadokolację w hostelu i czas wolny.
Ostatniego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Białowieży.

Zatrzymaliśmy się w Łodzi w Muzeum Włókiennictwa, gdzie obejrzeliśmy wystawy stałe i czasowe poświęcone tej gałęzi przemysłu, która jest nierozerwalnie związana z tym miastem.
Wycieczka była po trosze przedłużeniem wakacji (z czego się cieszymy,) i świetną okazją aby poznać nasz piękny kraj.

Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.